Kirándulás az Al-Dunánál

Április 27-28-án remek kiránduláson vett részt iskolánk egy diákcsapata kísérő tanáraikkal együtt.

Vasárnap reggel korán indultunk. Utazás közben többször is megálltunk az Al-Duna partján, megnéztük Galambóc várát, a Baross emléktáblát, Drankó várát és a Háromtorony (Tri Kule) várát. Miközben megtekintettük őket vidáman szívtuk a friss levegőt és gyönyörködtünk a csodaszép tájban. Ezek után motorcsónakáztunk, amit nagyon élveztük! Besétáltunk a Veterani barlangba és csónakból megnéztük a Ponikova barlangot is. A Kazán-szorost csónakból is és a későbbi túra közben a hegy tetejéről is megcsodáltuk. Este a szálláshelyen, amely Dunatölgyesen (Dubova) volt, nagyon finom vacsora várt minket. Hétfőn folytattuk az útat Herkulesfürdő fele. Útközben láttuk Decebal domborművét, amely Európa legnagyobb kőbe faragott szobra és ellátogattunk az orsovai római- katolikus templomba. Itt állították fel a Szent Korona és Orsova közös történelmét megörökítő három nyelvű emléktáblát. Herkulesfürdőn sétáltunk, megnéztük a központot, Sissi hercegnő és Ferenc József üdülőhelyét és egy régi báli termet, ami valamikor nagyon szép lehetett. Felmásztunk a Domogléd csúcs felé vezető úton a Fehér Kereszt kilátóhóz is, ahonnan csodálatos a kilátás a városra és a Cserna völgyére. A túrán kisebb-nagyobb kalandjaink voltak, énekeltünk, beszélgettünk. Szerencsére az időjárás is velünk tartott, az első esőcseppek csak útban Temesvár felé koppantak a kisbusz ablakán.

Sok-sok szép emlékkel jöttünk haza, melyek közül sokat, úgy gondolom, soha el nem felejtünk. E két nap alatt rengeteget láttunk és tanultunk, de emellett nem maradt ki a szórakozás, a kikapcsolódás és a játék sem.

Köszönet a szervezőknek, Virginás-Tar Judith tanárnőnek és Balázs István tanár úrnak.

Berta Bianka, X. MI

22 23 24 25 26 27 28
29 30

Keresés

A pontos keresés érdekében használjon ékezetes betűket!