Liechtensteini táborozás

Az idei nyári vakációban egy felejthetetlen kirándulásban volt részem: egy tizennyolc napos kaland Liechtensteinban. A kirándulásra tizenöt iskolatársammal és négy tanárral, tanítóval utaztam, összesen húszan voltunk.

Az első napon megismerkedtünk vendéglátóinkkal, akik bemutatták szálláshelyünket. Volt ott játszószoba fiúknak, játszószoba lányoknak, legószoba, csocsóasztal, biliárdasztal és sok-sok játék. Különösen tetszett, amikor felmentünk a magas hegyekbe.  Friss levegőt szívtunk, csodáltuk a gyönyörű természetet. Nagyon érdekes volt, amikor gátat építettünk a csermelyeknél. Sokszor a keskeny, meredek, csúszós ösvényeken nehezen haladtunk, de megérte az erőfeszítést! Izgalmas volt a hegymászás! Egy másik emlékezetes élmény az volt, amikor meglátogattuk a Vaduz-i kastélyt, ahol a hercegi család lakik. A hercegnő bemutatta a vár különböző helyiségeit. Láttunk ott többféle ágyút és régi fegyvereket is. Nagy megtiszteltetésnek éreztük a hercegnő kedves fogadtatását! Érdekes volt az is,  amikor körbeutaztuk a meseszép városkát egy kisvonattal. Egyik délután pedig egy madárparadicsomban gyönyörködtünk. Nekem az ara papagáj tetszett a legjobban. Egyszer pedig hattyúkat és kacsákat etettünk egy tónál. Egy másik napon megnéztük a Rajna folyót, amely a svájci határvonalnál halad. Nevetséges volt, amikor mindnyájan sorba álltunk, fél lábbal Svájcban, fél lábbal pedig Liechtensteinban.

Sok mindent tanultunk ezen a kiránduláson: fontos vigyáznunk a környezetünkre, időt szánnunk a természet megfigyelésére, fontos a pontosság és a rend, meg az egészséges táplálkozás.

Valóban felejthetetlen  volt ez a kirándulás!

Zakariás Noémi-Eunika, Hagyományos IV. osztály

22 23 24 25 26 27 28
29 30

Keresés

A pontos keresés érdekében használjon ékezetes betűket!