A Rákóczi Szövetség élménydús anyanyelvi tábora

Július 30-a és augusztus 4-e között iskolánk 36 diákja délvidéki fiatalokkal együtt táborozott a Rákóczi Szövetség jóvoltából Bakson és Ópusztaszeren. A táborozókat hat csapatba osztották a lelkes vezetők, minden csapat egy-egy magyar példaképpel ismerkedett meg, illetve ismertette meg a tábor többi lakóját. Olyan neves személyiségekről tanulhattunk mint Salkaházi Sáráról, aki életét áldozta a szegényekért, a társadalom kitaszítottaiért, a higiénia élharcosáról, dr. Semmelweis Ignácról, az első diplomás magyar nőről, Hugonnai Vilmáról, a bokszoló Pap Lászlóról, a testi fogyaték ellenére is olimpiai érmes Halassy Olivérről valamint Bulyovszky Lilla színésznőről. A különös emberi sorsok, ragaszkodásuk népünkhöz, hazájukhoz példaképül szolgál sokunk számára. Nagyon gazdag program tette élménnyé a tábort mindenki számára. Stan Lilla táborozó így számolt be a tábor programjáról: "Vasárnap délután hat óra körül megérkeztünk és regisztráltunk. Vacsora után ismerkedési estet tartottunk. Hétfőn 7:30-kor ébresztő zenére keltünk. Csapatjátékok következtek, majd ebéd után Szegedre utaztunk, ahol a városnézés után a Tiszán hajókáztunk. Vacsora után Baks mellett, egy focipályán játszottunk. Kedden a megszokott reggeli torna, tánc és reggeli után pancsolás következett a szállás udvarán lévő medencében. Ebéd után Ópusztaszerre indultunk, ahol a Feszty - körkép megtekintése után az emlékpark különböző programjain vehettünk részt: nemezlabdát és bőr-karkötőt készítettünk, megtanítottak felnyergelni egy lovat illetve a 800-as évekbeli öltözetet is bemutatták. Szerdán délelőtt a csapatok a névadó személy életének fontos mozzanatairól kisfilmet készítettek. Ebéd után újra Ópusztaszerre utaztunk, ahol ezúttal íjászkodtunk, beülhettünk a skanzenben található régi iskolába, ott egy korabeli tanítási órán vettünk részt, Végül pedig legurultunk közösen a parkban álló dombról. Mindez után késő estig a kivezető utat kerestünk a Csillagösvény nevezetű labirintus parkban. Vacsora után a megszokott csoportbeszélgetés következett. Nagy meglepetésünkre, a Salkaházi csapatot, azaz az én csapatomat éjszakai medencézés várta, amely igen kellemes volt. Csütörtökön délelőtt immár mindenki fürödhetett a sándorfalvi strandon. Ebéd után következett a "KI MIT TUD?", a vacsora és a búcsúbuli. Pénteken tornáztunk, rendet raktunk a szobában és reggeliztünk. Tíz órakor megható búcsúzkodás után hazaindultunk. Nagyon szépen köszönöm ezt az elképesztően jó tábort a szervezőknek!"

Anka Erika táborozó a játékokról számolt be: "Sok élménnyel tértünk haza, több új izgalmas csapatjátékot is tanultunk, mint a farokháború, frizbi-foci, jeges fogócska, a százlábú ember, illetve sok más kreatív játék, amelyek által észre se vettük, hogy milyen hamar repült az idő. Számomra a tábor élmény és tapasztalat volt egyben. Megadatott az esély, hogy olyan személyiségekről is tanuljak, akikről nem hallunk a mindennapi életben és ugyanakkor a tevékenységek által, szórakozva élhettem meg egy mélyebb szinten a magyarságomat. A diákokat Fodor Enikő, Kiss-Pataki Adél, Kiss-Pataki Endre és Virginás-Tar Judit tanárok kísérték el a táborba. Köszönjük a Rákóczi Szövetségnek ezt a nagyszerű tábort."

Eseménynaptár

22 23 24 25 26 27 28
29 30

Keresés

A pontos keresés érdekében használjon ékezetes betűket!